Kappale 2

Facebook-mainontakulut

Facebook-mainokset voivat olla rahakone.





Jokaisen yrittäjän unelma on luoda jotain, joka ansaitsee enemmän rahaa kuin mitä käytät.

Voit tietysti saavuttaa tämän vain, jos mainonta on oikein. Ja Facebook-mainosten kaltaisten siipien siivoaminen on nopea tapa polttaa reikä lompakkoon.





Siksi loimme tämän e-kirjan - auttaaksemme sinua oppimaan, miten Facebook-mainoksistasi tulee rahaa tuottava kone. Ja auttamaan sinua alentaa Facebook-mainontakulujasi ja lisätä sijoitetun pääoman tuottoprosenttia.

Miksi Facebook-mainokset?


OPTAD-3

Koska Facebook on osoittautunut suurin sosiaalisen median myyntipiste eniten vaihtoehtoja uusien (ja nykyisten) asiakkaiden kohdistamiseen verkkosivustollesi.

Ja yli 3 miljoonaa yritysmainostajaa, jotka jakavat menestystarinoita Facebookissa , se on helposti yksi parhaista alustoista, jolla voit kasvaa verkkoyrityksellesi.

Et koskaan tuhlaa rahaa Facebookissa mainoksia, jos sinulla on oikea ajattelutapa yrittäjyyteen.

Tässä nopeassa johdanto-osassa kerromme, kuinka paljon Facebook-mainokset maksavat, minkälaisen sijoitetun pääoman tuottoprosentin voit odottaa sekä kuinka asettaa tavoitteet ja KPI-arvot ennen sukellusta ensimmäisen Facebook-kampanjasi perustamiseen luvussa 3. Aloitetaan!

Tässä on nopea sanasto termeistä ja lyhenteistä, joiden avulla voit ymmärtää kaikkea:

miten luoda suodatin snapchat
Napsautuskohtainen hintaNapsautuskohtainen hintaKuinka paljon maksat aina, kun joku napsauttaa mainostasi
Tuhannen näyttökerran hintaHinta / 1000 näyttökertaaKuinka paljon maksat mainoksesi 1000 katselukerrasta
CPAHankintahintaKuinka paljon maksat uuden asiakkaan hankkimisesta mainoksesta
KUNINGASSijoitetun pääoman tuottoRahat, jotka ansaitset takaisin mainoksistasi
CVRMuuntokurssiNiiden ihmisten prosenttiosuus, jotka tuottavat tuloksen mainoksestasi
CTRNapsautussuhdeKuinka moni ihminen napsauttaa mainostasi nähtyään sen
KPISuorituskykyilmaisinMittari, johon verrataan suorituskykyäsi, jotta voit varmistaa, että olet tavoitteidesi saavuttamisessa

Älä odota, että joku muu tekee sen. Palkkaa itsesi ja aloita soittamista.

Aloita ilmaiseksi

Kuinka paljon Facebook-mainokset maksavat?

Jonkin sisällä tutkimus AdEspresson tekemä keskimääräinen napsautuskohtainen hinta (napsautuskohtainen hinta) Facebookissa vuonna 2016 oli välillä 0,20--0,80 dollaria. Erityisesti Yhdysvalloissa hinta oli keskimäärin 0,26 dollaria napsautuksesta.

Luonnollisesti kustannukset ovat nousseet muutama vuosi sitten. Mutta on turvallista sanoa, että mainoskustannukset eivät ole nousseet liian paljon. 0,20–0,80 dollaria napsautuksesta on edelleen a hyvä vertailuarvo viitteellesi .

Tähän napsautuskohtaiseen hintaan sekä Facebookin tuhannen näyttökerran hintaan (mainoksen tuhannen näyttökerran tai näyttökerran hinta) vaikuttavat monet tekijät, mukaan lukien:

  • Yleisöön kohdistaminen
  • Mainoksesi sitoutumistasot ja osuvuuspisteet
  • Vuoden aika
  • Kampanjasi tavoite
  • Facebook-pikselisi maturiteetti

Puhutaan näistä jokaisesta hieman enemmän.

Kuinka yleisösi vaikuttaa Facebook-mainosten hinnoitteluun

Saman AdEspresson tutkimuksen mukaan se maksaa enemmän kohdistaa 55–64-vuotiaille kuin 18–24-vuotiaille.

facebook-mainontakulut

Lisäksi naiset ovat kalliimpia kohdistaa mainoksilla kuin miehet (ainakin Facebookin tykkäykset).

facebook-mainosten hinnoittelu

Tämä ei tarkoita sitä, että kamppailet, jos kohdistat 55-64-vuotiaille naisille, se tarkoittaa vain sitä, että sinun on työskenneltävä kovemmin tarjouksen ja yleisön sitoutumisen nollaamiseksi Facebook-mainontakustannusten alentamiseksi. noin seuraavassa osassa.

Keskustelemme perusteellisesti myös yleisöön kohdistamisesta luvussa 4.

Kuinka sitoutuminen ja osuvuuspisteet vaikuttavat napsautuskohtaiseen hintaan

Tiedät, miten Facebookin algoritmi näyttää viestisi enemmän ihmisiä jos se saa paljon sitoutumista pian julkaisemisen jälkeen?

pudota rotakilpailusta

Tämä pätee myös Facebook-mainoksiin. Itse asiassa jokainen ostamasi mainos saa osuvuuspisteet Facebookilta, joka perustuu mainoksen sitoutumiseen ja osuvuuteen yleisöllesi.

Jos esimerkiksi suoritat Facebook-kampanjan, joka koskee penturuokaa ihmisille, jotka vihaavat pentuja (toisin sanoen ketään), napsautuskohtainen hinta ja Facebook-tuhannen näyttökerran hinta ovat katon läpi, koska mainoksellasi ei ole merkitystä.

Mitä korkeampi osuvuuspisteet, sitä alhaisempi napsautuskohtainen hinta ja korkeampi napsautussuhde on. Toisin sanoen enemmän myyntiä vähemmän rahaa.

Kuvalähde

Katso valtava ero 9: n ja 10: n välillä: puhumme melkein kolminkertaisesta napsautussuhteesta alle puolella napsautuskohtaisesta hinnasta. Lievä 0,03 dollaria napsautuksesta!

Kuinka saat korkeamman osuvuuspisteen? Käsittelemme tämän luvussa 5, kun keskustelemme kampanjoidesi optimoinnista.

Vuoden aika ja Facebook-mainoskulut

Facebook-mainokset toimivat tarjousjärjestelmässä, tavallaan kuten Facebook-mainoshuutokaupat. Teet tarjouksen siitä, kuinka paljon haluat käyttää napsautusta kohti. (Facebook tekee tämän puolestasi automaattisesti, ellet käytä lisäasetuksia. Lisätietoja luvusta 4.)

Tämän vuoksi, kun monet markkinoijat ostavat Facebook-kampanjoita samaan aikaan, tarjouskustannukset nousevat. Erityisesti suurten ostoslomien, kuten joulun ja mustan perjantain, aikana Facebook CPC kulkee katon läpi.

AdEspresso löytyi tämä sovellusasennuskohtainen hinta nousee marraskuussa ja joulukuun alussa todennäköisesti loman vuoksi.

Vaikka se ei ole sama kuin napsautuskohtainen hinta, sovelluksen asennuskustannuksella on taipumus kasvaa ja laskea napsautuskohtaisen hinnan liittymäkohdassa, joten voit tarkastella trendejä samalla tavalla.

Nouto? Odotat korkeammat Facebook-mainontakulut suurten lomien aikana. Jos sinun ei tarvitse mainostaa näiden lomien aikana, varaa enemmän mainontabudjettisi kevät- ja kesäkuukausina.

Tästä huolimatta, jos ansaitset silti voittoa suuremmista kustannuksista huolimatta (huomioiden asiakkaan elinkaariarvo, jonka katamme seuraavassa osassa), sinun tulee jatkaa niiden käyttämistä ympäri vuoden.

Facebook-kampanjasi tavoite ja miten se vaikuttaa kustannuksiin

Aina kun aloitat uuden kampanjan, sinun on valittava mainostavoitteiden luettelo.

Ne voidaan jakaa kolmeen luokkaan:

  1. Tietoisuus - kun haluat vain ihmisten tietävän sinusta.
  2. Harkinta - kun ihmiset ovat tietoisia sinusta ja harkitsevat tuotettasi verrattuna kilpailijan tuotteeseen.
  3. Muuntaminen - kun ihmiset ovat valmiita ostamaan.

Nämä tavoitteet kallistuvat asteittain, kun lähestyt myyntiä. Reach- ja lead-kaappauskampanjat ovat kalleimpia, mikä on järkevää.

Keskustelemme edelleen mainoskampanjan tavoitteista luvussa 3.

Kuinka Facebook-pikselisi vaikuttaa Facebook-mainontakuluihin

Sinun Facebook-pikseli on koodinpätkä. Laitat tämän koodin sivustosi sivuille kerätäksesi tietoja sivustossa käyvistä henkilöistä. Keskustelemme sen perustamisesta ja toiminnasta edelleen luvussa 3, mutta tiedä nyt:

Kun pikselisi kerää tietoja ihmisistä, joilla on taipumusta klikata ja ostaa mainoksiasi, se oppii koneoppimisen avulla, kuka on paras kohdemarkkinasi. Tätä kutsutaan pikselin kypsymiseksi, ja se tapahtuu yksinkertaisesti näyttämällä mainoksia ajan myötä.

Kun pikselisi oppii parhaat asiakkaasi, se voi parantaa Facebook-yleisökohdistustasi kohdistamalla ihmisiin, jotka ovat samanlaisia ​​kuin aiemmat asiakkaat, jotka todennäköisemmin ostavat. Tämä laskee napsautuskohtaista hintaa ja lisää samalla napsautussuhde- ja tulosprosenttejasi.

Voit käyttää pikseliäsi myös uudelleenmarkkinointikampanjoiden toteuttamiseen ja samanlaisten yleisöjen luomiseen, mutta opit siitä kaikesta luvusta 4. Tiedä vain, että pikseli on ehdottomasti asennettava, jos haluat näyttää onnistuneita Facebook-mainoksia!

Nyt kun ymmärrät Facebook-mainosten hinnoittelun, puhutaan tärkeästä osasta - sijoitetun pääoman tuotto!

Mikä on sijoitetun pääoman tuotto Facebook-mainoksissa?

Niitä on useita tapaustutkimuksia mikä viittaa Facebook-mainosten keskimääräiseen sijoitetun pääoman tuottoprosenttiin, on noin 400-450%.

Tietysti tämä prosenttiosuus vaihtelee suuresti toimialoittain ja tuotteistasi tai palveluistasi saamastasi voitosta. Joten ota se suolan kanssa.

Tämän osan todellinen syy ei ole antaa sinulle tarkkaa lukua, joka odotetaan tuottona, vaan pikemminkin asettaa joitain odotuksia ja selittää, kuinka laskea oma sijoitetun pääoman tuottoprosentti.

Verkkokauppaa on saatavilla melkein kaikkialla ja milloin tahansa. tämä tunnetaan nimellä

Varoituksen sana: On erittäin todennäköistä, että menetät rahaa Facebook-mainoksissa aluksi. Itse asiassa monet ihmiset menettävät jatkuvasti rahaa mainoksistaan ​​saadakseen uusia asiakkaita, ja korvaavat sitten menetyksen uudelleenmarkkinoinnilla ja samanlaisilla yleisökampanjoilla.

Varmistaaksesi, että ansaitset edelleen rahaa pitkällä aikavälillä, sinun on ymmärrettävä hankintakohtainen hinta (CPA) ja asiakkaan elinkaariarvo (CLV).

CPA on summa, jonka sinun on käytettävä mainoksiin ennen asiakkaan hankkimista. Sinun on tiedettävä tulosprosenttisi (CRV) saadaksesi vastauksen.

Jos esimerkiksi tarvitset 10 napsautusta yhden asiakkaan saamiseksi ja napsautuskohtainen hinta on 1 dollari, hankintakohtainen hintasi on 10 dollaria.

Keskim. # Napsautusta myytävänä * napsautuskohtainen hinta = hankintakohtainen hinta

10 * $ 1 = $ 10

CLV on kuinka paljon rahaa ansaitset asiakkaan elinkaaren aikana.

Jos he käyttävät 10 dollaria kyseiseen alkuperäiseen mainokseen, menetät voittoa (tai menetät rahaa, jos sinulla on muita kustannuksia). Mutta jos he palaavat kauppaan uudelleenmarkkinointikampanjasta ja uudelleenmarkkinointimainoksen CPA on vain 2 dollaria, ansaitset 8 dollaria (10–2 dollaria).

Keskim. Tilauksen arvo * Tilausten määrä vuodessa * Vuosien asiakasmäärä = CLV

10 dollaria * 10 * 1 = 100 dollaria

Jos he ostavat sinulta vielä 10 kertaa vuoden aikana, ansaitsit vielä 80 dollaria. Joten tämän matematiikan avulla asiakkaasi CLV on 110 dollaria ja 80 dollarin voitto (ennen muita kustannuksia).

CLV - (CPA * myynnin numero) = voitto

Tai jos haluat saada fancy:

CLV - alkuperäinen hankintakohtainen hinta - (uudelleenmarkkinoinnin hankintakohtainen hinta * myynnin numero) = voitto

Toisin sanoen, vaikka menetit muutaman dollarin alkuperäisestä mainoksesta, ansaitsit 80 dollaria voittoa kyseiseltä asiakkaalta vuoden aikana. Katso miten se toimii? Siksi on tärkeää ymmärtää numerosi.

Puhumme lisää numeroista ja mittareista sekunnissa. Tehdään nyt nopea yhteenveto.

Nopea kertaus: Mikä vaikuttaa Facebook-mainosten kustannuksiin ja sijoitetun pääoman tuottoprosenttiin?

Jotta voit sitoa kaiken yhteen, sinun on ymmärrettävä napsautuskohtainen hinta, tuhannen näyttökerran hinta, CPA ja CLV, jotta et menetä rahaa Facebook-mainoksissa.

Keskimääräinen napsautuskohtainen hinta on noin 0,20–0,80 dollaria, riippuen mainoksen sijainnista, vuodenajasta, yleisöstä ja osuvuudesta. Vain antaa sinulle karkeita vertailuarvoja.

CLV voidaan laskea laskemalla yhteen kaikki asiakkaan ostot heidän elinaikanaan (aika ensimmäisestä ostoksestaan ​​viimeiseen). Tee tämä muutamalle asiakkaalle, lisää ne kaikki yhteen ja jaa sitten niiden asiakkaiden määrällä, joille olet tehnyt matematiikan. Se on sinun CLV.

Nyt kun tiedät, mikä vaikuttaa Facebookin mainontakuluihin ja kuinka laskea tarvittava sijoitetun pääoman tuottoprosentti, asettakaamme muutama tavoite ja suoritus, jotta kampanjasi pysyvät tiellä.

Päättäminen tavoitteistasi ja KPI: stä

Kuten sanotaan, mitä mitataan, hallitaan.

ilmaisia ​​kuvia käytettäväksi blogeissa

Kun sinulla on selkeät, kirjoitetut tavoitteet ja suoritteet Facebook-mainoksissasi, on helpompaa tietää, oletko tiellä vai haluatko tehdä muutoksia kampanjaasi.

Keskeiset suorituskykyindikaattorit ovat mittareita, kuten sitoutuminen, napsautuskohtainen hinta, tykkäysten määrä jne., Joiden avulla voit verrata suorituskykyäsi.

Valitsemasi KPI riippuu tavoitteistasi. Haluatko:

  • Lisää bränditietoisuutta? Käytä tuotemerkkitietoisuuden tavoitetta ja mittaa näyttökertoja.
  • Lisätäänkö sitoutumista? Käytä sitoutumistavoitetta ja mittaa tykkäyksiä, kommentteja ja jakoja.
  • Sieppaa johdot? Käytä lyijyn luomistavoitetta ja mittaa kaapatut liidit.
  • Kasvata myyntiä? Käytä 'tulos' -tavoitetta ja mittaa toteutunutta myyntiä.

Keskustelemme tavoitteista, joita sinun tulisi käyttää kampanjatyypin perusteella, luvussa 3, mutta toistaiseksi on hyvä tietää, mikä on yleinen tavoitteesi Facebook-kampanjallesi.

Absoluuttiset seurantatiedot, jos haluat laskea sijoitetun pääoman tuottoprosentin, ovat hankintakohtainen hintasi ja tulosprosenttisi (CVR). Klikkauskohtainen hinta, sitoutuminen ja näyttökerrat ovat kaikki turhamaisuuden mittareita verrattuna.

Tämä johtuu siitä, että CPA ja tulosprosentti ovat kaksi todellisen sijoitetun pääoman tuottoprosentin laskemiseen tarvittavaa tietoa.

Oletetaan, että meillä on kaksi kampanjaa - A ja B. Jos verrataan niitä napsautuskohtaisten hintojen ja puhtaiden napsautusten suhteen, saatamme saada jotain tällaista:

Lähde

Näyttää siltä, ​​että kampanja A voittaa, eikö? Otetaan kuitenkin huomioon muuntokurssi (CVR):

Lähde

Nyt näet, että vaikka korkeampi napsautuskohtainen hinta ja vähemmän napsautuksia, kampanja B tosiasiallisesti toi meille enemmän konversioita samalla mainontakulutuksella.

Siksi on tärkeää päättää tavoitteesta ja mitkä KPI-arvot mitataan etukäteen, ja asettaa etusijalle CPA ja CVR, ellei vain näytetä mainoksia tuotemerkkitietoisuuden lisäämiseksi.

Mene eteenpäin - kirjoita tavoitteet ja KPI: t Google Sheet- tai Word-dokumenttiin nyt. Sinulla voi olla esimerkiksi tavoite lisätä myyntiä 20 prosentin CVR: llä ja 10 dollarin hankintakohtaisella hinnalla.



^